SPECIFICAŢII TEHNICE ECONOMAX



- Granulele ce intră în compoziţia fiecărei unităţi ECONOMAX conţin predominant STANIU.
- Unitaţile Economax nu necesită alimentare cu energie. Acestea acţionează printr-o reacţie chimică, care începe atunci când combustibilul intra în contact cu granulele din compoziţia fiecărei unităţi ECONOMAX.

- Principala funcţie a Catalizatorului denumit şi Tratament Combustibil ECONOMAX, este de a face benzina sau motorina să ardă complet în camera de ardere a motorului şi de a reduce emisiile de noxe.
- Fiecare unitate Economax are o viaţa catalitică asupra combustibilului folosit de 400.000 km, în cazul oricarui tip de motor cu combustie internă sau 10.000 de ore de funcţionare, în cazul oricarui tip de generator.
- Nivelul de reducere a emisiilor de noxe este după cum urmează:
Emisii
                         Benzină %            Motorină %
Reducere consum de combustibil
Min                             -5                              -5
Max                          -25                            -15
Reducere emisiile de monoxid de carbon
Min                            -5                               -5
Max                          -50                            -35
Reduce oxidul de azot (Nox)
Min                          -14                             -10
Max                          -23                            -18
Reduce hidrocarburile (HC)
Min                            -4                               -5
Max                         -40                             -70
Reduce dioxidul de carbon
Min                            -1                               -1
Max                           -8                               -3

Notă:
- Nivelul de reducere a emisiilor de noxe depinde de starea motorului şi de tipul de combustibil folosit, respectiv cu sau fară plumb. Noi am aproximat nivelurile minime şi maxime pe baza diferitelor teste efectuate în lume;
- Economax este instalat în întreaga lume la toate tipurile de motoare cu combustie internă, ce folosesc drept combustibil benzină sau motorină, pentru a controla fumul din sistemul de eşapament şi a permite o funcţionare ecologică a motoarelor;
- Economax este utilizat de asemenea pentru a face motoarele vechi care folosesc combustibil cu plumb să funcţioneze pe bază de combustibil fară plumb.
                                  CATALIZATORUL DE COMBUSTIBIL ECONOMAX 
                                                      A.    PRE-INSTALARE
Trebuie să ştiţi ca este recomandată folosirea unei unităţi Economax pentru fiecare 25 de litri de capacitate a rezervorului.

De exemplu, dacă aveţi un rezervor de 200 litri sunt necesare 8 unităţi Economax.

Se recomandă, ca înainte de instalarea produsului Economax, să se procedeze la curăţarea instalaţiei de alimentare cu combustibil (benzină/diesel), folosind un spray pe bază de AEROSOLI.


Pentru o evaluare corectă a performanţelor produsului Economax, se recomandă ca înainte de instalare, să se testeze consumul de combustibil, în special în trafic urban.
 

Se recomandă, pentru început, alimentarea cu combustibil la nivel "plin".
Deşi la vedere rezervorul aparent este plin, dacă se pleacă de pe loc, nivelul combustibilului va scădea cu 1-2 litri, întrucât acesta se va infiltra în pliurile rezervorului.
Această situaţie se poate remedia în cazul vehiculelor de mici dimensiuni (autoturisme) printr-o balansare în plan orizontal, cu orientare dinspre pompa de combustibil înainte şi înapoi, iar în cazul vehiculelor de dimensiuni mai mari (camion, microbuz, tractor, combină, utilaj pentru construcţii, etc) se va proceda la o plecare de pe loc cu un demaraj până în 50 m, după care se va reveni la pompa de alimentare, cu combustibilul necesar până la un nou nivel "plin".
Numai după aceasta din urmă alimentare, rezervorul poate fi considerat ca fiind "plin".
După această operaţie se poate începe testarea consumului în regim urban, pentru un parcurs de cel puţin 100 km.
Apoi, se va reveni de regulă, la staţia unde s-a efectuat primul plin de combustibil, se va face un nou plin după aceleasi proceduri şi se va calcula consumul.
După înregistrarea acestui consum în Tabelul de analiză, se poate trece la instalarea produsului Economax şi a se efectua testarii, în conformitate cu prevederile Specificaţiei Tehnice.
 
                       DROP-IN TANK (De-pus-în-rezervor) – Metode de aplicare
Unităţile Economax DROP-IN TANK sunt uşor de instalat in rezervoare, la orice tip de vehicul sau motor cu orice capacitate de rezervor. Vă rugăm să parcurgeţi în totalitate această fişă pentru a asigura o instalare corectă a produsului Economax.
 
Atenţie!
Pentru motoarele cu un rulaj mai mare de 70.000 de kilometri parcursi, trebuie să deconectaţi cele două fire ale bateriei, să atingeţi vârfurile celor două şi să le ţineţi în contact cel putin 30 de secunde, pentru a vă asigura că memoria computerului este ştearsă. Acest pas este menit pentru a reseta memoria computerului anterior instalării (valabil pentru toate tipurile de motoare aflate în condiţia sus-menţionată). După şi numai după, instalarea unităţilor Economax, reconectaţi firele bateriei la aceasta (reconectaţi firele la bateriei). Această procedură va reseta modulul de control electronic."

La autoturismele mai noi, cu computer operatiunile sunt urmatoarele: 
- se scoate plusul (+) de la borna bateriei si
- se scoate siguranta ECM (cea pentru computer).
Dupa ce s-au montat catalizatoarele Economax in rezervor, se executa operatiile in sens invers (se pune siguranta in tabloul electric al autovehiculului si se prinde plusul la baterie).  

Atenţie!
1. In timp ce executaţi această operaţiune nu aveti voie sa fumaţi şi este interzis accesul cu flacară deschisă în timp ce executaţi această operaţiune!!!

2. Nu dezasamblaţi unitatea Economax DROP-IN TANK. Atât plasa de oţel cât şi granulele sunt un întreg care formează produsul şi acestea trebuie instalate în rezervor sub forma în care le-aţi achizitionat!
                                         B. INSTRUCTIUNI DE INSTALARE:
Localizaţi husa/învelitoarea/capacul pompei de combustibil, deobicei aflată sub bancheta din spate sau în zona cargo a maşinii.

Deşurubaţi husa/învelitoarea/capacul, ridicaţi în jur de 8 cm pentru a accesa direct rezervorul şi coborâţi unităţile Economax în acesta.
                                                     PERIOADA DE ADAPTARE:
Timpul necesar motorului pentru a se adapta produsului Economax va depinde de vârsta şi condiţia acestuia.Un motor, de condiţie medie, are o nevoie de adaptare la produsul ECONOMAX de aproximativ 3.000 de km de la instalare sau de 20 ore de funcţionare în cazul oricărui tip de generator, pentru a beneficia la maxim de performanţele catalizatorului ECONOMAX.

În aceasta perioada de adaptare unităţatile Economax vor curaţa orice exces de carbon sau răşini din motor şi sistemul de alimentare cu combustibil al acestuia. Din aceasta cauză, este posibil să înregistraţi o creştere temporară a emisiilor şi/sau a consumului de combustibil în perioada de adaptare (după perioada de adaptare, catalizatorul va acţiona optim şi în conformitate cu specificaţiile tehnice ale produsului ECONOMAX ).

Este posibil ca procesul de curatare a acestor acumulari de carbon si rasini sa aibă drept rezultat un ulei de motor mai murdar decât este normal, din moment ce majoritatea rezidului îndepartat din camera de combustie ajunge în uleiul din baia de ulei.

Însă, după prima schimbare a uleiului şi a filtrului de după instalarea produsului Economax, veţi observa că uleiul de motor va fi mult mai curat decât înainte şi pentru perioade mult mai lungi, datorită reducerii contaminării cu funingine a uleiului.

Este posibil ca pentru motoarele cu rulaj ridicat (kilometraj parcurs mare), necesitatea de schimbare a filtrului sa fie mai accentuată, deoarece acesta acumulează depozite de carbon sau alte reziduri care sunt desprinse din sistemul de ardere a combustibilului.

De asemenea, un filtru blocat nu va conduce la o economie de combustibil, de aceea este foarte importantă, după perioada de adaptare, înlocuirea filtrului vechi, cu unul nou aşa cum este descrisă în aceste specificaţii tehnice.

După această perioadă, puteţi folosi un combustibil cu cifră octanică mai mică.
În cazul motoarelor cu sistem electronic de management al combustibilului, senzorul de oxigen poate fi acoperit cu carbon. Se recomandă verificarea acestuia şi, dacă este necesar, curăţarea sau înlocuirea lui, pentru a evita limitarea beneficiilor produsului Economax. 
Atentie!
Noi recomandăm ca toate aceste operaţiuni sa fie efectuate de către un mecanic autorizat, pentru a evita orice fel de problemă cauzată de lipsa experienţei sau a cunoştinţelor necesare în domeniul mecanicii automobilistice.Prezentaţi această fişă tehnică mecanicului respectiv.

Nu putem fi ţinuţi responsabili pentru niciun defect adus de o instalare sau aplicare gresită, sau în neconcordanţă cu instrucţiunile prezentate în specificaţiile tehnice! 
                                  NOTE IMPORTANTE:
1. Înainte de instalarea Catalizatorului de Combustibil Economax în rezervorul de combustibil, clientul trebuie să cunoască care este consumul de combustibil la suta de kilometri în trafic (urban şi/sau extra-urban), astfel încât dupa instalare să poată calcula economiile la sfârşitul perioadei de adaptare (cum este descrisă în specificaţia tehnică) de 3.000 km a produsului Economax, în cazul motoarelor cu combustie internă, sau 20 de ore de funcţionare, în cazul generatoarelor.

2. Pentru a beneficia la maximum de performanţele catalizatorului ECONOMAX, acesta ar trebui montat în rezervoarele vehiculelor care au motoare reglate adecvat si în stare de funcţionare bună. 

Motoarele recondiţionate ar putea necesita mai mult timp pentru a atinge efectul maxim al produsului ECONOMAX, în comparaţie cu motoarele noi.

NU este recomandată instalarea produsului ECONOMAX pe maşini cu motoare defectuoase sau care se apropie de reparaţie capitală. În aceste cazuri instalarea în rezervorul de combustibil a produsului ECONOMAX se va face numai după efectuarea reparaţiei capitale a motorului.

Motoarele care funcţionează pe baza de combustibil cu plumb, pot şi este recomandat, să schimbe acest combustibil cu combustibil fără plumb, aceasta dupa perioadă de adaptare şi efectuarea unui parcurs în care se se mai consume doar 2 rezervoare de combustibil cu plumb.

3. Dupa un parcurs de 1.200 - 1.500 km, în cazul oricarui motor cu combustie internă sau de 20 de ore de funcţionare în cazul orcărui tip de generator, uleiul de motor şi filtrul de ulei trebuiesc schimbate din cauză că tot carbonul sau raşinile acumulate în interiorul motorului sunt înlaturate în timpul procesului de decarbonizare, acest proces fiind o funcţie a catalizatorului Economax. După perioada de adaptare, urmare a instalării catalizatorului ECONOMAX motorul ar putea avea nevoie de unele reglaje datorită calităţii, a îmbunatăţirii combustibilului folosit.

ŞTIRI DIN MEDIA

BENZINA, APROAPE DE COTA DE AVARIE: 7 LEI/LITRU. AU REAPĂRUT CANISTRELE ÎN BENZINĂRII, IAR PREŢUL BENZINEI VA SCUMPI MÂNCAREAAutor: Georgeta Petrovici, Marius Pandele Nevoia sau comoditatea îi împing pe români spre benzinării chiar şi la preţuri exorbitante ale carburanţilor. Ultimele săptămâni au adus scumpiri în lanţ ale carburanţilor, din 31 iulie Petrom majorând preţurile de şase ori, în total cu 44 de bani pe litru. Ultima scumpire a avut loc chiar ieri, cu cinci bani pe litru, motivul invocat fiind, şi de data aceasta, preţul petrolului. Cele mai ieftine sortimente de benzină au trecut deja de 6,2 - 6,3 lei, iar cele mai scumpe sunt aproape de 7 lei, un preţ care, deşi a fost anticipat cu aproape un an în urmă de o parte a benzinarilor particulari, părea aproape imposibil de atins. Chiar şi după ce benzina a trecut de 6 lei, românii scot mai mulţi bani din buzunar şi o cumpără în continuare. Nu au mai făcut proteste la pompe, sau împăcat cu ideea, chiar dacă par a fi descoperit suma „magică” atunci când alimentează maşinile. Majoritatea pun benzină de 50 de lei, pentru că nu îşi permit mai mult, şi încearcă să conducă atent, ca să o consume cât mai încet. Totuşi, revin mai des ca înainte să alimenteze, tocmai pentru că nu concep să meargă mai mult pe jos sau cu transportul în comun. Un sondaj ad-hoc la pompă arată că, din 400 de maşini care intră zilnic, în medie, întro staţie de benzină, mai mult de jumătate sunt alimentate în valoare de numai 50 de lei. Proporţia este aceeaşi la benzinăriile particulare şi la marii distribuitori de carburant, Petrom, Rompetrol, Lukoil. „Peste 60% din cei care intră zilnic în benzinărie alimentează de 50 de lei”, a declarat Florin Michi, administratorul LuxOil. Acesta mai spune că numai 10% din clienţi mai fac plinul. Informaţia se regăseşte şi la marii distribuitori. „Înainte aveam zeci de clienţi zilnic care făceau plinul. Acum dacă avem trei într-o zi e minune”, spune Bogdan S., angajat la o staţie de benzină. Chiar dacă benzina s-a scumpit, încasările au rămas aproximativ aceleaşi, undeva în jur de 28.000 de lei pe zi, după cum mărturiseşte un angajat din sistem. Cantitatea de carburant vândută a scăzut, dar nu cu mult, şi nu brusc. De vină, spun oamenii, e criza. „De doi-trei ani nu se mai alimentează ca lumea. Odată cu criza oamenii au început să pună benzină de sume mai mici. Şi eu fac la fel. Înainte, acum vreo trei ani, făceam cam la trei săptămâni plinul. Acum pun tot la câteva zile de câte 50 de lei şi mă amăgesc că dau mai puţini bani. Mai sper, în naivitatea mea, că pot umbla o săptămână cu opt litri de benzină, dar nu merge. E vorba doar că încerc să nu scot o dată din buzunar bani mulţi. Toţi prietenii mei fac la fel”, declară Cosmin Briscanu, un şofer din Timişoara. Cei care renunţă la maşină sunt o raritate. Administratorii pompelor de benzină spun că vânzările, în litri de carburant, au scăzut doar cu aproximativ 4 – 5 procente. „Vindem cu aproape 5% mai puţin ca înainte să se ajungă la peste 6 lei litrul. Oamenii cumpără benzină şi motorină cam la fel, pentru că au nevoie să se deplaseze”, mai explică Florin Michi. Există şi şoferi radicali. Unii care au renunţat la maşină pentru mers la serviciu şi apelează la transportul în comun. Aici un abonament lunar nu costă, de regulă, mai mult de câteva zeci de lei. Ei însă, sunt foarte puţini. „Am ajuns să scot maşina din garaj în weekend-uri, iar în cursul săptămânii merg cu autobuzul. Am o maşină care consumă destul de mult în oraş. M-am şi gândit să vând maşina şi să iau ceva mai mic, cu consum mai redus, poate un Smart”, argumentează o „şoferiţă de weekend” de nevoie, Cristina Jurjescu. ”Nu se mai ia benzină ca acum trei ani, se cumpără cu ţârâita. Majoritatea alimentează de câte 50 de lei.” FLORIN MICHI, administrator LuxOil Patru ani de coşmar pentru şoferi Data Preţ benzină (lei/litru) Preţ motorină (lei/litru) Ianuarie 2009 3,02 3,49 Ianuarie 2010 4,16 3,92 Februarie 2011 4,99 5,08 Martie 2011 5,07 5,20 August 2012 6,18 6,30 Sursa: Comisia Europeană, Petrom Creşterea preţului nu a influenţat prea mult consumul de carburanţi Anul Preţ mediu Euro-super 95 (lei/litru) Vânzări carburanţi Petrom (milioane litri) 2008 3,75 2.365 2009 3,58 2.675 2010 4,48 2.566 2011 5,21 2.452 Sursa: Comisia Europeană, Petrom Există şi explicaţii ştiinţifice pentru comportamentul şoferilor. Preţul carburanţilor nu creşte de ieri de azi, iar România nu e prima ţară în care se cumpără benzină indiferent de preţ. Încă din anii ’90 au apărut studii ample legate de cât ar putea creşte preţurile, respectiv taxele, fără a avea un impact asupra cererii. O concluzie la care au ajuns, între alţii, profesorii James L. Smith şi Pin T. Ng, de la Universitatea din Houston, şi Gregory McRae, de la MIT, a fost că în ţările sărace, cererea de carburanţi e mai puţin elastică raportat la preţ, dar mai elastică raportat la venituri, comparativ cu cele bogate. În traducere, dacă preţul benzinei creşte cu 1 leu, consumul scade mai puţin în România decât în vest. Motivele sunt multiple. Pe de altă parte, dacă scade salariul cu 100 de lei, consumul va scădea mai mult decât ar scădea în vest în aceleaşi condiţii. De ce? Pe de o parte, într-o ţară mai bogată consumul de benzină nu acoperă doar strictul necesar, ci şi plimbări suplimentare la care se poate renunţa dacă preţul creşte. În România de regulă acoperă strictul necesar, la care se poate renunţa foarte greu. Pe de altă parte, 100 de lei în minus înseamnă în România bani de mâncare, iar în SUA sau Germania bani de pus la bancă. Aşadar, cu cât veniturile sunt mai mici cu atât ne putem permite mai greu benzină, pentru că ar trebui să renunţăm la lucruri mai importante. Unii economişti locali văd şi alte motive pentru care benzina va fi cumpărată în continuare, indiferent de preţ. "Românii vor cumpăra benzină indifferent de preţ. Pur şi simplu s-au obişnuit să meargă cu maşina. Faţă de cetăţenii altor ţări europene românii sunt cei mai comozi şi cei mai dependenţi de maşini, astfel că nu greşesc când spun că vor plăti oricât pe carburant ca să poată sta la volan", spune Tiberiu Avrămescu, lector univ. dr. la Universitatea din Piteşti. El a identificat şi un motiv pentru care preţul creşte constant, deşi petrolul e mai ieftin decât în vara lui 2008. "O legătură fundamentată cu preţul petrolului, pentru creşterea preţului carburantului la pompă nu există. În urmă cu ceva timp, directorul general Petrom, Mariana Gheorghe a răspuns atunci când a fost întrebată de ce creşte preţul combustibilului, că acest lucru se întâmplă deoarece cererea este foarte mare. Asta nu înseamnă decât că o companie petrolieră, beneficiind de faptul că există cerere, îşi optimizează profitul. Din punctul de vedere al unui manager, e ceva perfect justificat", explică Avrămescu. Una din explicaţiile pentru comportamentul şoferilor este că în România benzina se foloseşte la drumuri strict necesare, la care nu se poate renunţa. Cât de des mergem la benzinărie nu depinde doar de plăcerea de a conduce. Ce a mai prins valul de scumpiri ? Valul de scumpiri nu se opreşte, din păcate, la benzină şi motorină, ci afectează şi alte produse. Preţul gazelor a crescut cu 5% de la 1septembrie, iar cel al energiei electrice cu 2-3%. Metroul crescuse la rândul său tarifele încă din august cu până la 50%. Tot din august s-au scumpit legumele cu 8,6%, preţul cartofilor crescând chiar cu peste 9%. Citricele s-au scumpit cu 6%, influenţate de cursul valutar. Ouăle, deşi nu erau pe lista cu scumpiri anunţate pentru toamnă, au şi ele un preţ cu 5% mai mare. Urmează la rând pâinea, mălaiul, uleiul, carnea şi laptele, producătorii anunţând creşteri de preţ pentru toate acestea. Mare parte din aceste scumpiri sunt influenţate tocmai de creşterea preţurilor la carburanţi. De ce a crescut preţul ? Din ianuarie 2009, preţul benzinei a urcat cu 105%, iar motivele principale au fost trei. Primul, creşterea preţului petrolului. Petrolul Brent, cel mai apropiat de cel românesc ca şi caracteristici, s-a scumpit cu circa 152%, de la 46 de dolari pe baril la 116 dolari. Al doilea, cursul dolarleu. Acesta a avut o creştere mai modestă, de doar 18,5%. La 1 ianuarie 2009, un dolar valora 2,9427 lei, iar astăzi este 3,4882 lei. Al treilea, creşterea accizelor. Cursul valutar la care se calculau accizele în 2009 era de 3,7364 lei pentru un euro, iar în 2012 el este 4,3001 lei. Aşadar o creştere de 15,1%. În preţul benzinei, accizele au o pondere de aproape 50%. La ce ne putem aştepta în continuare de la preţuri Estimările mai multor analişti şi instituţii internaţionale ne-ar putea face un pic mai optimişti în legătură cu preţul carburanţilor. Cele mai multe previziuni arată o scădere a preţului unui baril de petrol Brent de la 116 dolari în prezent, până la 105 sau chiar mai puţin de 100 de dolari în cursul anului viitor. Administraţia americană pentru Informaţii Energetice estimează un preţ mediu de 111 dolari în ultimele luni ale anului, în scădere cu aproape 5%, iar în 2013 petrolul e văzut la 103 dolari pe baril. Cursul valutar e la rândul său important, pentru că se transferă în preţul final de cele mai multe ori. Majoritatea analiştilor interni estimează pentru finalul anului un curs euroleu în jurul valorii de 4,5, aproape de cel din prezent, iar cursul dolar- leu e de asemenea văzut cam la acelaşi nivel ca acum. În 2013 însă, dolarul ar putea câştiga din nou teren faţă de euro şi leu, aşa cum se aşteaptă mai multe bănci străine. În plus, accizele, care sunt aproape jumătate din preţul benzinei, vor fi la rândul lor în creştere cu circa 5%, deci un nou motiv de creştere a preţului la pompă. Pe termen scurt e de aşteptat o scădere ? În concluzie, ne putem aştepta la o slăbire a "menghinei" preţurilor în lunile următoare, dar în 2013 ne aşteaptă vremuri tulburi. Bineînţeles, dacă nu se întâmplă lucruri extreme ca o prăbuşire a economiei europene, care ar scădea brusc preţul petrolului, sau un război în Iran, care l-ar creşte la fel de brusc. 105% este creşterea preţului benzinei din ianuarie 2009 până în prezent. Consumul a scăzut între timp doar cu 10% Citiţi mai mult: Benzina, aproape de cota de avarie: 7 lei/litru. Prețul benzinei va scumpi mâncarea - Actualitate > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/pretulbenzinei-va-scumpi-mancarea-1000706.html#ixzz26XYKShGo Sursa: www.evz.ro Marti, 02 Octombrie 2012. DE LA 1 IANUARIE, UN È™OC NE VA CURENTA BUZUNARELEAutor: Marius Pandele De ieri e oficial: de la 1 ianuarie vom fi buzunariti din nou in cautarea maruntisului ramas dupa trecerea prin cea mai dura criza economica a ultimelor decenii. Pretextul e ajustarea, ca in fiecare an, a accizelor la noul curs valutar euro-leu Sursa: SHUTTERSTOCK Noul curs valutar, publicat ieri de Banca Centrala Europeana, este de 4,5223 lei pentru un euro, dupa ce anul trecut, tot la inceputul lunii octombrie, fusese stabilit la 4,3001 lei/ euro. La prima vedere, efectul asupra preturilor nu va fi unul spectaculos. Accizele reprezinta doar o parte a pretului final, intre 5 si 60%, doar pentru unele produse, iar cresterea cu 5% a cursului nu ar putea destabiliza bugetul unei familii. In contextul actual insa, orice crestere de preturi le multiplica pe celelalte deja existente, iar rezultatele sunt mai dureroase decat par pe hartie. Pentru ca nu cumva contribuabilii romani sa isi dea seama ce urmeaza sa li se intample si sa se fereasca, statul are grija ca produsele accizabile sa fie cele pe care sigur le vom cumpara in continuare, chiar daca avem bani mai putini sau ele costa mai mult. Chiar daca nu pentru motive diferite. La un pol se afla produsele energetice (carburanti, gaze naturale si curent electric) pe care le cumparam de nevoie, pentru a ne incalzi, a ne deplasa sau pentru a folosi orice obiect electrocasnic. La celalalt pol sunt viciile, de care nu putem scapa din cauza dependentei pe care o genereaza acestea: tutun, alcool, cafea. Anul trecut, un studiu al companiei de consultanta AT Kearney arata ca ponderea tigarilor si alcoolului in cheltuielile romanilor a crescut de la inceputul crizei, de la 6,2% la 7,2%. Cu alte cuvinte, in conditiile scaderii veniturilor in termeni reali, am putut sa renuntam la haine sau la electronice, dar nu la vicii. Situatia e aceeasi pentru benzina si motorina, cu deosebirea ca aceste produse sunt folosite la scara mult mai larga, nu doar de consumatorii finali, ci si de firme. Iar necesitatea de a te deplasa rapid sau de a transporta marfuri te impinge sa le cumperi si la preturi mai mari. Rezultatul e complet diferit pentru fiecare din cele doua parti. In timp ce populatia si firmele sunt prinse intre ciocanul pretului mai mare si nicovala necesitatilor sau dependentelor, statul are un venit sigur si consistent la dispozitie.